Toms
TOMS, een duurzaam schoenenmerk, begon oorspronkelijk als schoenenbedrijf maar is sindsdien uitgegroeid tot een bedrijf dat niet alleen schoenen verkoopt, maar ook brillen, tassen en zelfs koffie. Ze werken met een One for One businessmodel. Tijdens een reis in Argentinië in 2006 was TOMS-oprichter Blake Mycoskie getuige van de ontberingen waarmee kinderen worden geconfronteerd die zonder schoenen opgroeien. Omdat hij wilde helpen, richtte hij TOMS Shoes op, een bedrijf dat elk gekocht paar schoenen zou matchen met een nieuw paar schoenen voor een kind in nood. Wat begon als een eenvoudig idee, is uitgegroeid tot een krachtig bedrijfsmodel dat helpt bij het aanpakken van behoeften en het bevorderen van gezondheid, onderwijs en economische kansen voor kinderen en hun gemeenschappen over de hele wereld. TOMS Eyewear werd gelanceerd in 2011 en heeft geholpen bij het herstellen van het gezichtsvermogen van meer dan 400.000 mensen in nood. Ze bieden zicht in 13 landen en bieden brillen op sterkte, medische behandelingen en/of gezichtsbesparende chirurgie bij elke aankoop van een bril. Dus bij elke aankoop van Tom sta je naast hen in een kwestie die ertoe doet.
DE MAKER.
Ze bieden schoenen aan met duurzame en veganistische materialen en werken eraan om dit aanbod uit te breiden. Deze schoenen bevatten natuurlijke hennep, biologisch katoen en/of gerecycled polyester. Al hun schoenendozen zijn gemaakt van 80% gerecycled post-consumer afval en zijn bedrukt met soja-inkt. Hun commerciële productiebasis, die bestaat uit externe contractanten, bevindt zich voornamelijk in China en Vietnam. TOMS neemt de wereldwijde inspanningen om een einde te maken aan alle soorten dwangarbeid serieus, of het nu gaat om gevangenisarbeid, contractarbeid, dwangarbeid, mensenhandel of anderszins. Bij TOMS vinden ze dat ze de verantwoordelijkheid hebben om op een ethische manier zaken te doen. Ze verwachten hetzelfde van hun zakenpartners en richten zich op het werken met strategische leveranciers voor de lange termijn die blijk geven van toewijding om met hun werknemers om te gaan en veilige werkomstandigheden en verantwoordelijkheid voor het milieu te waarborgen.
WIST JE DAT…?
TOMS heeft meer dan 94.000.000 levens beïnvloed door hun bedrijfsmodel voor schoenen, zicht en water.