Retouren & duurzaamheid
Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat het niet erg duurzaam is om veel artikelen te bestellen en de meeste terug te sturen. Natuurlijk begrijpen we dat een retour soms onvermijdelijk is, maar laten we er samen aan werken om het aantal retouren (en dus de CO2-uitstoot) zoveel mogelijk te minimaliseren! 🙂
Twijfel je over de maat of pasvorm van een artikel dat je wilt bestellen? Neem dan contact op met onze winkel in plaats van gewoon twee maten of een vergelijkbaar blauw T-shirt van vier verschillende merken te bestellen. Ons winkelteam is niet zoals de gemiddelde verkoopadviseur en ieder van ons zit vol productkennis om ervoor te zorgen dat je altijd het perfecte artikel vindt! Dus bel of stuur ons een e-mail en we vertellen je graag alles wat je moet weten over de maat, stijl en pasvorm van elk product! Zo ontvang je het perfecte artikel voor jou en voorkom je onnodige CO2-uitstoot. Een win-winsituatie, toch?
Online bestelling retourneren
Je kan er voor kiezen om artikelen uit je online bestelling in de winkel te retourneren voor een andere maat, een ander artikel of voor een giftcard. Let op: in de winkel geven wij geen geld terug.
Artikelen uit je online bestelling retourneren via een pakketdienst kan natuurlijk ook. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Download het retourformulier: Return Form
- E-mail deze naar info@hetfaireoosten.nl met als onderwerp “Retourmelding + je factuurnummer”.
- Retourneer de items via een pakketdienst, dit is op eigen kosten en risico.
Bij aankomst zullen we controleren of het product in goede staat is en wordt het aankoopbedrag teruggestort via een bankoverschrijving. Alle bankoverschrijvingen duren maximaal een week vanaf het moment dat we bevestigen dat het product in goede staat verkeert.
Ons retouradres is:
HET FAIRE OOSTEN
Waldenlaan 208
1093 NH Amsterdam
The Netherlands
Houd er rekening mee dat artikelen die onder onze 14-dagen garantie worden geretourneerd, in hun originele staat inclusief eventuele verpakking aan ons moeten worden geretourneerd. Raadpleeg het gedeelte ‘Producten die niet geretourneerd kunnen worden’ hieronder voor uitzonderingen. Deze garantie is een aanvulling op de wettelijke rechten.
Winkel aankoop retourneren
Het Faire Oosten biedt haar klanten de mogelijkheid om artikelen te ruilen binnen 7 dagen na aankoop en mits in de originele staat en verpakking, met de kassabon. Artikelen, met uitzondering van afgeprijsde artikelen, kunnen worden geruild tegen een ander artikel of je ontvangt een tegoedbon voor het aankoopbedrag. Deze tegoedbon is geldig zolang Het Faire Oosten bestaat. Het Faire Oosten geeft geen geld retour op aankopen die in de winkel zijn gedaan.
Producten die we niet geretourneerd kunnen worden
In verband met hygiëne kunnen de volgende artikelen niet worden geretourneerd, tenzij ze defect zijn:
- Giftcards.
- Ondergoed/lingerie, kousen en badkleding, tenzij het artikel duidelijk ongeopend is.
- Hoeden en haaraccessoires, tenzij ongedragen en de kaartjes er nog aan.
- Oorbellen en andere gepiercete sieraden.
- Cosmetica, toiletartikelen, producten voor vrouwelijke hygiëne en handdoeken. We accepteren retourzendingen alleen als ze in verkoopbare staat zijn met ongebroken zegels en verpakking.
- Voedingsmiddelen en dranken, tenzij ongeopend met eventuele zegels en folie intact.