Operationeel Manager.

Voor deze centrale rol zoeken wij een gedreven, commerciële en energieke dame of heer met stevige retailkennis.
Zet jij je sterk analytisch vermogen graag in voor ons unieke warenhuis concept dat voorop loopt in duurzaam assortiment? Kom in contact!

Het Faire Oosten biedt sinds 2014 een unieke mix aan duurzame, fairtrade en innovatieve producten. Een warenhuis met een ruim assortiment aan beauty & mind, accessoires, boeken, baby’s & kids artikelen, interieuraccessoires & meubels en niet in de laatste plaats de grootste offline collectie fair fashion in Nederland.
We zijn gevestigd in een prachtig pand van 650m2 te midden van een veelzijdig, populair winkelgebied in Amsterdam-Oost, te weten Oostpoort.

De functie & werkzaamheden
De functie van Operationeel Manager bij Het Faire Oosten speelt zich voornamelijk af achter de schermen. Jij bent verantwoordelijk voor een correct en efficiënt voorraadbeheer, analyses op verkoop, KPI’s, zodanig dat omzet/ budget en rendementsdoelen behaald worden.
Jouw streven is het adviseren en optimaliseren van inkoop adhv rapportages, overzicht houden m.b.t. de werkzaamheden achter de schermen en het verhogen van de efficiëntie hierin en de omzetgroei.

– Je analyseert en draagt zorg voor accurate informatie omtrent de ontwikkeling van het assortiment;
– Je draagt zorg voor de nabestellingen die voortkomen uit rapportages en inzicht van de winkelvloer;
– Je verwerkt vragen en klachten van klanten, en zorgt voor de logistiek;
– Je werkt zeer ordelijk en structureert je werk zó dat dit efficiënt is in je dagelijks contact met de collega’s op de winkelvloer, storemanager en de eigenaresse;
– Je controleert de facturatie en creditnota’s en zet dit door naar – en bent contactpersoon van – ons externe administratiekantoor;
– Je controleert je collega’s m.b.t. het nauwkeurig opvolgen van de bestaande werkprocessen;
– Je creërt en draagt zorg voor een getraind Operationeel team, waar ook een stagiaire toe behoord;
– Je rapporteert direct aan de eigenaresse en ook het vaststellen van de budgetten en targets worden in overleg met de eigenaresse uitgevoerd.

Naast bovenstaand takenpakket is het van groot belang dat je graag meedraait in een veelzijdig team, en ook taken oppakt die ad hoc ontstaan en prioriteit hebben. Dit kan ook betekenen dat je enkele uren per week op de vloer bent.
Je houdt echter altijd jouw planning scherp in de gaten en weet prioriteiten te stellen en deze zodanig binnen de beschikbare tijd uit te voeren.

Dit ben jij
– Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in een vergelijkbare (dus retail),
verantwoordelijke functie met kennis van voorraadbeheer en KPI’s;
– Je wilt deze positie voor minimaal 1,5 jaar bekleden; (voor minder gaan we niet!)
– Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent commercieel ingesteld;
– Je hebt sterke zenuwen, houdt te allen tijde het overzicht en bezit een groot probleemoplossend vermogen;
– Je werkt zeer nauwkeurig, gestructureerd en hebt oog voor detail;
– Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels, je schrijft correct Nederlands en Engels;
– Je hebt een zeer flexibele, pragmatische en positieve instelling;
– Je kunt goed delegeren en zorgt dat je collega’s helder rapporteren aan jou;
– Je hebt minimaal HBO denkniveau;
– Je hebt ervaring in en affiniteit met het aansturen en trainen van medewerkers en stagiaires;
– Je handelen is daadkrachtig en vlot en je schuwt humor daarbij niet.

Periode, dagen en uren & plaats
Deze functie is per direct beschikbaar. Je werkdagen zijn in overleg voor een aanstelling van 40 uur per week. Je komt te werken op het kantoor boven de winkelvloer.

Het Faire Oosten biedt
– Een verantwoordelijke functie voor iemand die verantwoordelijkheid aankan;
– Waarbij ruimte is voor eigen initiatief en inzicht;
– Een plek binnen een origineel en energiek concept met sterke groei;
– Een fijn team in een informele en toegewijde sfeer;
– Een lekker salaris met gunstige extra’s.

Enthousiast geworden?
Stuur je CV, motivatie en recente foto naar magali@hetfaireoosten.nl t.a.v. Magali Heuberger.